• Site en Français Site en Français

ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 49

Deze week praten we je bij over Kunstmatige intelligentie komt naar uw webshop toe, Hoe bepaal je het succes van een emailcampagne. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 49: Wat kunnen we verwachten op het gebied van Zoekmachine-marketing in 2017? 2016 is bijna voorbij en afgelopen jaar is het geen moment rustig […]

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 49 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.


Deze week praten we je bij over Kunstmatige intelligentie komt naar uw webshop toe, Hoe bepaal je het succes van een emailcampagne. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 49:

Wat kunnen we verwachten op het gebied van Zoekmachine-marketing in 2017?

2016 is bijna voorbij en afgelopen jaar is het geen moment rustig geweest in zoekmachine-land. Resultaten zijn beter en relevanter geworden door diverse updates en releases binnen de zoekmachines. En ook in 2017 zullen we niet ontkomen aan constante updates en veranderingen. Een goed teken, want dit brengt kansen met zich mee! Wat er allemaal in 2016 is gebeurd en wat er in 2017 gaat gebeuren lees je hier! Het belooft een mooi jaar te worden met veel kansen! Lees hier meer over op Searchenginejournal

Kunstmatige intelligentie komt naar uw webshop toe.

Het staat nog in de kinderschoenen, maar rondom e-commerce is de term ‘virtual private shopper’ steeds vaker te vinden. Hierbij worden ‘A.I.’ onderdelen gebruikt om de klant te ondersteunen in hun keuze naar het meest geschikte artikel. Een leuk online voorbeeld is de Amerikaanse website van The North Face waarin door middel van IBM Watson technologie de klassieke zoekfunctie naar een wat hoger niveau wordt getild. Een goed begin! Op Computerworld gaan ze hier verder op in.

Wat werkt beter? Radiobuttons of een dropdown?

Uit het onderzoek van ConversionXL bleek dat mensen radionbuttons sneller invulden dan een dropdown. Het zien van alle opties zorgt ervoor dat mensen sneller een optie kunnen selecteren. Het kan dus lonen om te testen of jouw dropdowns niet beter vervangen kunnen worden door radiobuttons. Let op: dit onderzoek is gedaan op desktop, dus resultaten voor mobiel kunnen weer heel anders zijn!

Wat is de invloed van Adwords extensies binnen AdWords?

Advertentie extensies worden doorgaans inzet om de advertenties te vergoten en daarmee de zichtbaarheid, wat moet resulteren in een hoger doorklikpercentage. De best practice is om alle mogelijke extensies in te zetten omdat dit een hogere CTR oplevert. Maar hoeveel stijgt de CTR? En wat is de stijging per advertentie extensie? Lees hier meer over op Marketingfacts.

Hoe bepaal je het succes van een emailcampagne?

Hoe bepaal je of je emailcampagne succesvol is geweest? Meestal kijken we naar het aantal opens, cicks en conversies. Maar is daarmee het plaatje compleet? Nee, dat is het helaas niet. In het artikel van Medium wordt heel helder het probleem aan de kaak gesteld. Hoewel een kant en klare oplossing niet wordt gegeven is het zeker goed om je hiervan bewust te worden.

Het ontstaan van data-silo’s is een groter probleem dan het gebrek aan cross-device tracking.

Vorig jaar lanceerde Google Universal Analytics, waarmee een groep selecte (ingelogde) gebruikers gevolgd konden worden over verschilende apparaten. Hiermee kon attributie accurater gebeuren voor een selecte groep klanten. Maar naast het gebrek aan totale cross-device tracking, zien bedrijven het onstaan van data silo’s over het hoofd. De ene afdeling zorgt voor extra verkeer, de andere meet wat er na de klik gebeurd en de laatse registreert het gedrag van bestaande klanten. Emerce gaat hier verder op in.

Wat vind jij van de ecWeekend?

  

Goed weekend!

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 49 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.


Read full article on Nieuwe zaak


Copyright © 2016 Nextmove