• Site en Français Site en Français

ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 48

Deze week praten we je bij over starten met data driven marketing, security risico’s, You Tube advertising. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 48: Effectieve e-mailmarketing voor webshops Maak gebruik van product life cycle campagnes waarin je op het juiste moment een passende aanbieding doet voor Cross of Up-sell. Daarnaast zijn veel […]

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 48 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.


Deze week praten we je bij over starten met data driven marketing, security risico’s, You Tube advertising. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 48:

Effectieve e-mailmarketing voor webshops

Maak gebruik van product life cycle campagnes waarin je op het juiste moment een passende aanbieding doet voor Cross of Up-sell. Daarnaast zijn veel mensen trouw aan een merk, denk bijvoorbeeld aan de Apple fanbase. Veel producten die online verkocht worden zijn merkgebonden. Zet jij het merk ook centraal in je e-mailcampagnes? In het artikel op Frankwatching worden 5 kick-ass voorbeelden gegeven van effectieve mail campagnes.

Googles richtlijnen voor een goed rankende website?

Kort geleden zijn richtlijnen van Google’s rankingsalgoritme op straat komen te liggen. In een bestand van ruim 150 pagina’s staat precies beschreven hoe de zoekmachine websites beoordeelt en waaraan je moet voldoen om een kwalitatief goede pagina op te stellen. Gelukkig hoef je niet zelf op zoek naar de essentie van dit bestand. Op Marketingfacts staan namelijk de ‘General Guidelines’ keurig beschreven, lees snel verder!

Beslissingen op basis van data: Start met data driven marketing

Uit onderzoek van het DDMA data driven marketing onderzoek 2016 blijkt dat 90% van de deelnemers vindt dat de moderne marketeer met data moet kunnen omgaan. Daarnaast denkt 2/3 van de deelnemers dat marketeers zonder data-affiniteit verdwijnen in de toekomst. In de praktijk wordt meer dan 50% van de beslissingen binnen organisaties nog beslist op ervaring en ‘gut-feeling’. Frankwatching gaat verder in op de stand van zaken binnen data driven Nederland.

Durft u de security risico’s te accepteren?

hacker-rondjeMet het digitaliseren en de connected wereld wordt de impact van digile diefstal of verminking steeds groter. Onderzoek van KPMG geeft een beeld waarbij bestuurders digitale criminialiteit als grote zorg wordt gezien. Groter dan bijvoorbeeld politieke risico’s/regelgeving en het maken van verkeerde strategische keuzes. Hoe goed heeft u uw digitale risico’s in beeld voor uw organisatie? Agconect gaat hier verder op in.

Optimalisatie ideeën voor de feestdagen

92 procent van alle feestdagen-shoppers geeft aan dit jaar internet te gebruiken om te oriënteren of bestellen. Maar wat maakt nu het verschil tussen een winkelkerst-rondje waar alleen gekeken wordt, en een waar mensen ook écht gaan kopen? Bied gratis verzending, makkelijk retourneren en creëer een gevoel van urgentie. En vergeet ook vooral je bestaande bezoekers niet te activeren rondom de feestdagen. Mail ze met belangrijke acties of persoonlijke aanbiedingen. Meer tips? Lees er op Marketingtechblog over verder.

Responsive ads: Nieuwe generatie tekstadvertenties binnen Google Display

De verschuiving in het internetgebruik van desktop naar mobiel de afgelopen jaren dwong Google om kritisch te kijken naar haar eigen advertentiemogelijkheden. Als antwoord hierop biedt Google een future proof alternatief aan haar adverteerders. Responsive Ad is de verzamelnaam voor drie typen display advertenties in het GDN die op ieder apparaat en in ieder formaat optimaal worden weergegeven. Benieuwd naar de mogelijkheden? Op Emerce leest u hier meer over.

Wat vind jij van de ecWeekend?

  

Goed weekend!

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 48 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.


Read full article on Nieuwe zaak


Copyright © 2016 Nextmove