• Site en Français Site en Français

ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 46

Deze week praten we je bij over het delen van data met dienstverleners, feedback met Google Klantenreviews en 5 ideeën om in je webshop te proberen. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 46: De succesfactoren en valkuilen van een datamanagementplatform De implementatie van een DMP is het meest succesvol als je rekening […]

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 46 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.


Deze week praten we je bij over het delen van data met dienstverleners, feedback met Google Klantenreviews en 5 ideeën om in je webshop te proberen. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 46:

De succesfactoren en valkuilen van een datamanagementplatform

De implementatie van een DMP is het meest succesvol als je rekening houdt met een aantal factoren. Belangrijk is om vooraf gezamenlijk doelen op te stellen waar het DMP voor gebruikt gaat worden en iemand ‘eigenaar’ te maken van het DMP. Het is ook belangrijk om alle stakeholders (inclusief legal) te betrekken bij de implementatie, en voortdurend use cases op te stellen om de organisatie mee te krijgen. Naast deze succesfactoren zijn er ook een aantal valkuilen. Bijvoorbeeld privacy, silo’s en data die niet makkelijk deelbaar zijn. Daarnaast kan de complexiteit van nieuwe marketingtechnologie en het ontbreken van een langetermijnstrategie ook nog als valkuil opspelen. Dit artikel op Marketingfacts gaat verder in op deze succesfactoren en valkuilen van een DMP.

Ontvang makkelijk en kostenloos feedback met Google Klantenreviews

Hiermee kun je waardevolle reviews verzamelen over je bedrijf. Klanten die iets op je site kopen kunnen ervoor kiezen om een enquête te ontvangen waarin de aankoop kan worden beoordeeld. Het levert een bijdrage aan de verkopersbeoordeling. Deze worden weergegeven bij Shopping, AdWords-tekstadvertenties en op de website. In het verleden heeft dit geresulteerd tot een klikstijging van 10%! Op Adwords meer hierover.

Data delen met dienstverleners? Doe het veilig!

We huren met elkaar steeds vaker externe dienstverleners in. Om ze goed hun werk te laten doen, delen we data met deze dienstverleners waarmee ze aan de slag kunnen. Hoe goed denk jij dan na over de beveiligings en privacy aspecten? Deze 6 stappen in een bericht van Cio helpen je mee bewuster om te gaan met data en dragen bij aan een veilige samenwerking. Zo kun je de risico’s blijven overzien!

Optimalisatie stappen voor Google mobile-first index

Google is onlangs echt gestart met het testen van hun Mobile-first index. Dit houdt in dat Google eerst naar je mobiele website kijkt, deze rankt en terugvalt op de desktopversie wanneer er geen mobiele site is. Zoekmachine optimalisatie voor mobiele website vraagt alleen om een aantal andere stappen dan optimalisatie voor desktop websites. De 5 belangrijkste stappen lees je op Search Engine Land.

Hoe verminder je het verlies van nieuwsbrief abonnees’

rondje-newsEen deel van je abonnees haken vroeg of laat af. Ze gebruiken de afmeldlink in je nieuwsbrief of openen je mailings gewoon niet meer. Dat het gebeurt is niet te voorkomen. Maar er zijn een aantal dingen die je kunt doen om het aantal “afhakers” zo veel mogelijk te beperken. Campaignmonitor geeft een tiental tips die helpen om het verlies van abonnee’s te verminderen en engagement te verhogen. En dat begint al met het aanmeldproces.

5 ideeen om in je webshop te proberen

Nu er meer dan 1 biljoen websites zijn is het steeds moeilijker om jouw webshop op te laten vallen. Door op landingspagina’s een keuze te bieden op basis van use cases (en dus niet op specificaties) laat je de bezoekers filteren zonder dat ze het door hebben. Zo kun je zorgen dat de content past bij de behoefte van die specifieke bezoeker. Op Semrush staan nog 4 andere ideeen.

Wat vind jij van de ecWeekend?

  

Goed weekend!

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 46 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.


Read full article on Nieuwe zaak


Copyright © 2016 Nextmove