Eventverslag: Webwinkel Vakdagen 2017
Op woensdag 18 en donderdag 19 januari jl. vond de elfde editie van de jaarlijks terugkerende Webwinkel Vakdagen plaats. Voor twee dagen werd de Jaarbeurs in Utrecht omgetoverd tot hét e-commerce event voor iedereen die op zoek is naar mogelijkheden om meer rendement uit zijn online activiteiten te halen. Ook De Nieuwe Zaak was aanwezig. […]
Het bericht Eventverslag: Webwinkel Vakdagen 2017 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.
Op woensdag 18 en donderdag 19 januari jl. vond de elfde editie van de jaarlijks terugkerende Webwinkel Vakdagen plaats. Voor twee dagen werd de Jaarbeurs in Utrecht omgetoverd tot hét e-commerce event voor iedereen die op zoek is naar mogelijkheden om meer rendement uit zijn online activiteiten te halen. Ook De Nieuwe Zaak was aanwezig. Enkele van onze specialisten hebben sessies verzorgd. In dit eventverslag vindt u een korte samenvatting.
Een betere klantbeleving én hogere conversie door slim datagebruik
Door: Limke Kwakkel (Koninklijke Nederlandse Munt) en Wilbert Beelen (De Nieuwe Zaak)
In een overvolle lezingenzaal vertelden Limke en Wilbert over een succesvolle e-mailcampagne die De Nieuwe Zaak in samenwerking met Koninklijke Nederlandse Munt heeft uitgevoerd. Door slim gebruik te maken van data, dit te testen in een multivariabele test en daarna mee te nemen in de gebruikelijke e-mailflow, heeft Koninklijke Nederlandse Munt een veel hogere CTR en een veel hoger conversiepercentage behaald.
Kanaalconflict? Help! De kracht van een customer centric organisatie
Door: Jurriën Kerstholt (De Nieuwe Zaak)
In de sessie die Jurriën verzorgde ging hij in op het digitale transformatiemodel. Het digitale transformatiemodel legt uit welke onderdelen aangepakt moeten worden om te transformeren van e-commerce naar een échte omnichannel organisatie. Welke stappen zijn noodzakelijk om echt een customer centric organisatie te worden? Aan de hand van concrete voorbeelden nam Jurriën zijn publiek aan de hand en gaf hij waardevolle tips.
De data driven customer journey
Door: Sander Beckers (De Nieuwe Zaak)
Sander heeft tijdens de Webwinkel Vakdagen twee keer een presentatie verzorgd over de impact van Data. Vanuit het expertteam ‘Big Data & Analytics’ van Shopping Tomorrow stond Sander vooral stil bij de impact van data op de customer journey. Wat verandert er en hoe kun je data het beste inzetten? Deze vraag werd door veel praktijkvoorbeelden beantwoord.
Het bericht Eventverslag: Webwinkel Vakdagen 2017 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.