• Site en Français Site en Français

ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 47

Deze week praten we je bij over hoe meet je contentmarketing, data kwaliteit of kwantiteit, A/B testen tijdens de feestdagen. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 47: Online mediabestedingen Europa naar 18,6 miljard Adverteerders gaven in de eerste helft van 2016 voor 18,6 miljard euro aan online mediabestedingen uit in Europa, een […]

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 47 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.


Deze week praten we je bij over hoe meet je contentmarketing, data kwaliteit of kwantiteit, A/B testen tijdens de feestdagen. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 47:

Online mediabestedingen Europa naar 18,6 miljard

Adverteerders gaven in de eerste helft van 2016 voor 18,6 miljard euro aan online mediabestedingen uit in Europa, een toename van 13,4 procent. Mobiele display en search zijn de grootste drijvers achter de groei. Bekijk het rapport op Emerce.

Nog veel vraagtekens bij iDIN, is dit terecht?

iDIN, de dienst van de Nederlandse banken waarmee klanten zich online kunnen identificeren bij veel organisaties, waaronder deelnemende webshops. Het klinkt veelbelovend en de voordelen lijken groot voor wat betreft de mogelijkheden, eenvoud, inzicht en controle. Toch reageert niet iedereen even enthousiast en wachten veel organisaties eerst af. Vraag die veel wordt gehoord; Is het veilig genoeg? Hierover meer op Banknieuws.

Hoe meet je contentmarketing?

Het zichtbaar en meetbaar maken van contentmarketing kost tijd. In vergelijking met andere marketing inspanningen best veel, namelijk zo’n 18 maanden. Maar welke effecten heeft contentmarketing en hoe maak je deze meetbaar? In dit artikel van Frankwatching lees je hoe.

Gebruik video om je aantal nieuwsbriefabonnees te verhogen

Video wordt steeds belangrijker. Zie bijvoorbeeld het gebruik van video bij Instagram Stories en Facebook Live Video. Video is een goed medium voor het werven van nieuwe nieuwsbriefabbonees. Laat de kijkers van je video na afloop direct hun e-mailadres invullen. Lees op Jeffbullas alle tips.

A/B testen tijdens de feestdagen, doen of niet?

Waar bezoekers eerst nog rustig rondkijken, wordt urgentie steeds belangrijker naarmate het seizoen vordert. Vroege shoppers zullen op het ideale cadeau focussen, terwijl voor latere shoppers het aantal producten wat nog leverbaar is en levertijden belangrijker zijn. Door het geven van duidelijke voorraad- en leveringsinformatie kun je deze bezoekers extra motiveren. Kun je om wat voor reden dan ook niet A/B testen? Zorg dan dat je dit seizoen gebruikt voor het verzamelen van kwalitatieve feedback, bijvoorbeeld door te praten met klantenservice of sales. Meer voorbeelden en ideeën? Lees op Widerfunnel verder hierover.

Data: kwaliteit of kwantiteit?

Steeds meer data wordt bewaard, en bedrijven willen steeds meer data hebben. Maar alle ruwe data die wordt verzameld is van weinig waarde totdat deze data ‘schoon’ is en je ermee aan de slag kunt. Dit is de kwaliteitsslag die gemaakt wordt met de data. Om kwalitatief goede data te krijgen moet verspilling en waarde worden afgewogen, niet alleen de prijs. Dit artikel van Webanalisten gaat dieper in op deze aspecten.

Wat vind jij van de ecWeekend?

  

Goed weekend!

Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 47 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.


Read full article on Nieuwe zaak


Copyright © 2016 Nextmove