ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 06
Deze week praten we je bij over Amerika in combinatie met privacy en hosting, 15 retentie e-mailcampagnes, meest populaire advertentieformaten en online naamsbekendheid verbeteren. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 6: America first: wat doet dat met jouw visie op Privacy en Hosting? ‘America First’ aldus de nieuwe Amerikaanse president. Er wordt […]
Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 06 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.
Deze week praten we je bij over Amerika in combinatie met privacy en hosting, 15 retentie e-mailcampagnes, meest populaire advertentieformaten en online naamsbekendheid verbeteren. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 6:
America first: wat doet dat met jouw visie op Privacy en Hosting?
‘America First’ aldus de nieuwe Amerikaanse president. Er wordt met grove spaanders gehakt om het land meer af te sluiten en vooral zichzelf belangrijk te vinden. Wat gaat er gebeuren met afspraken zoals in ‘Safe Harbor’ en ‘Privacy Shield’? Mogen veiligheidsdiensten alle data grenzeloos inzien en gebruiken? Kortom: Hoe kijk jij als IT Manager nu aan tegen hosting en data opslag in de USA? Lees hier op Iapp meer over.
Hoe kun je je online naamsbekendheid verbeteren?
Wil je inzicht in de status van je online naamsbekendheid? Gebruik dan Google Alerts. Je kan in deze tool aangeven hoe vaak en welke meldingen je wilt ontvangen. Bijvoorbeeld een wekelijkse update van hoe vaak je online wordt vermeld, of waar je website genoemd wordt. Dit laatste is heel handig voor extra inzicht in je backlink profiel. Benieuwd wat je nog meer kan doen om je online branding te verbeteren? SearchEngineWatch gaat hier dieper op in.
De juiste conclusies trekken uit Google Analytics
Voor iedere online organisatie is de customer journey anders. We weten inmiddels heel goed dat er meerdere kanalen bewandeld worden in de customer journey. Desondanks steunen veel organisaties nog op Google Analytics, terwijl dit slechts inzicht geeft in een klein deel van de customer journey. In de blog op Emerce wordt uitgelegd wat de consequenties zijn van deze tunnelvisie en hoe databronnen gecombineerd kunnen worden om tot betere inzichten en conclusies te komen.
Visuele cues om de conversie te verhogen
Met visuele elementen kan je de conversie verhogen! Vooral bij de eerste impressie van de website, waarin de bezoeker in enkele (mili)seconden beslist of de informatie wel of niet interessant is. In het artikel op Conversionxl staat helder beschreven hoe visual cues werken en worden er veel leuke voorbeelden gegeven die je al meteen kan gebruiken.
Inspiratie: 15 retentie e-mailcampagnes
Het werven van nieuwe nieuwsbrief abonnees en klanten is een investering. Een deel van de nieuwe klanten en abonnees haakt ook weer af of maakt nog niet volledig gebruik van jouw product of dienst. Om dit tegen te gaan zet je retentie campagnes in die jouw klanten blij maken en helpen alles uit jouw product of dienst te halen. Getvero geeft 15 voorbeelden die jou inspireren om meer abonnees en klanten te behouden.
De meest populaire advertentie formaten in 2017
Welke advertentieformaten zijn het meest populair? En moet je dus opnemen in je campagne? En op welk device worden deze advertenties bekeken? Om deze vragen te beantwoorden deed Adpiler onderzoek gebaseerd op data van meerdere advertentieplatformen. In totaal zijn ruim 600 biljoen advertentie vertoningen geanalyseerd en zijn de belangrijkste conclusies te vinden in de ‘Ad Sizes Monitor 2017’.
Wat vind jij van de ecWeekend?
Goed weekend!
Het bericht ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 06 verscheen eerst op De Nieuwe Zaak.