• Site en Français Site en Français

De content van deze blog is voornamelijk afkomstig van externe websites.
Met dank aan Bloovi en NewsMaster.

 

CEO Coolblue: "We gaan binnenkort werken vanuit één domeinnaam"

CEO Coolblue:

Het succesverhaal van de Nederlandse e-commerce speler Coolblue kent geen grenzen. Het bedrijf neemt tegenwoordig elke maand 100 nieuwe werknemers aan. Dat komt niet aleen omdat Coolblue het steeds beter doet, maar ook steeds meer zelf gaat doen. Zo heeft het sinds kort ook een eigen bezorgdienst in Nederland (en binnenkort in België) en zijn ook steeds meer mensen nodig om de webshop technisch te verbeteren. Emerce sprak met CEO Pieter Zwart over de nieuwe ontwikkelingen. Een overzicht:

Hoe Zalando on- en offline winkels met elkaar verbindt. Zo pakten ze dat aan:

Hoe Zalando on- en offline winkels met elkaar verbindt. Zo pakten ze dat aan:

Elk merk, of het nu online verkoopt, in winkels of in beide, heeft als visie dat het zo toegankelijk mogelijk wil zijn voor zoveel mogelijk klanten, maar de online wereld is weids en moeilijk om je in te bewegen. Hoe kunnen offline retailers het verschil maken in een overvolle online wereld? Hoe kunnen zij verbonden zijn met een platform waar hun producten worden gezien en herkend? Christoph Lange van Zalando legt uit hoe zij dat hebben aangepakt:

Achter de schermen bij de grootste online boodschappendienst van België

Achter de schermen bij de grootste online boodschappendienst van België

De online boodschappendienst van Colruyt Group: dat is niet direct de meest uitdagende werkplek als digital en IT-professional zou je denken. Collect&Go Business Unit Manager Geert Boel dacht daar net zo over, maar was verbaasd over hoeveel nood en uitdagingen er liggen voor automatisering en informatisering: “Bij de afdeling Processen & Systemen binnen Colruyt Group werken tussen de 1.100 en 1.200 mensen.”

Bpost laat particulieren pakketten bezorgen met Bringr

Bpost laat particulieren pakketten bezorgen met Bringr

Postorderbedrijf Bpost heeft een dienst gelanceerd die het mogelijk maakt voor particulieren om e-commerce pakketten aan huis te bezorgen. Daarvoor doet Bpost een beroep op het deelplatform Bringr. De dienst wordt eerst als test gelanceerd in Antwerpen en omgeving en kan gebruikt worden voor zowel b2c- als c2c-zendingen.

Bpost laat particulieren pakketten bezorgen met Bringr geschreven door Thomas Van den Elzen in E-commerce.

Tags: Bpost, Bringr.

Hoe Zalando de online mode-industrie op zijn kop zette. Het volledige verhaal:

Hoe Zalando de online mode-industrie op zijn kop zette. Het volledige verhaal:

Wie Zalando niet kent, leeft al 8 jaar in een grot. Het bedrijf startte in 2008 als online kledingszaak en is uitgegroeid tot een succesvol fashion platform. Met een omzet van ruim 3 miljard euro heeft het bedrijf een stevige marktpositie. Maar waar haalde CEO Robert Gentz zijn inspiratie vandaan? Hoe is hij erin geslaagd om samen met co-founder David Schneider een succesvol internetbedrijf uit de grond te stampen? Dit is het groeiverhaal van Zalando, waarbij falen, vragen stellen en doorzettingsvermogen belangrijker dan ooit was:

Copyright © 2016 Nextmove